РАЗВОЈНЕ КАРАКТЕРИСИТКЕ ДЕЦЕ

Васпитачица се разболела, шта ћемо сада? Хм...ево нешто интересантно за родитеље:

РАЗВОЈНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ ДЕЦЕ ОД ЧЕТИРИ до ШЕСТ ГОДИНА


РАЗВОЈ КРУПНЕ МОТОРИКЕ

4-5 година -  трчи мењајући правац

5 година - скакуће на једној нози, стоји на прстима

6 година -стоји на једној нози без подршке 40 секунди, вози бицикл, прескаче канап обема ногама заједно, скаче са висине од 40 цм, виси 10 сец, држећи се за пречку, хвата лопту једном руком, хвата лопту у скоку, игра багмингтон, облачи се само, само везује пертле


РАЗВОЈ ФИНЕ МОТОРИКЕ

4-5 година - само пере лице и руке, црта човека (шематски, у виду геометријских облика), сече маказама по закривљеној линији

5 година - разликује тешко-лако, боји цртеже, прецртава троугао, црта кућицу, дрво, људску фигуру... (три до шест детаља), цртеж је препознатљив

6 година - хвата малу лопту обема рукама, једном руком прави лоптицу од папира

 РАЗВОЈ ПЕРЦЕПЦИЈЕ 



3-4 година - разврстава жетоне по боји или величини (четири боје или величине), спарује коректно осам облика, примећује недостатке на цртежу, схвата однос дела и целине, спаја слагалицу од дванаест делова, препознаје ствари опипавањем без виђења (ствари у врећи)

5 година - препознаје извор бола

5-6 година - вид потпуно развијен, препознаје сигнале на семафору


РАЗВОЈ ИНТЕЛЕКТУАЛНИХ СПОСОБНОСТИ

НАСТАВИЋЕ СЕ....


























МАТЕРИЈАЛ СА ГРЕШКОМ:

РАЗВОЈ ИНТЕЛЕКТУАЛНИХ СПОСОБНОСТИ
46 месеци 
из гомиле 10 елемената одбројава 4 предмета 


после показивања разврстава логицке блокове према 3 атрибута ("Дај ми велики црвени круг")
5 година 
саставља слику од 4 дела 


орјентисе се у времену (дан-ноц, јутро, подне, веце; сада, пре, после)


ресава задатак типа "ко има висе"


пребројава до десет и одбројава тразени број предмета (до десет)


препознаје и писе бројеве до 5


понавља реценицу од 8 реци или низ од 5 бројева


увида слицности било које природе (боје, облика, велицине, светлости)
5-6 година 
зна која је његова лева а која десна рука 


изврсава три налога дата заједно 
6 година 
број елемената у скупу адекватно ознацава бројком 


на вербални налог мозе разврстати логицке блокове према 4 атрибута (боја, облик, велицина, дебљина)


изброји 13 коцака 


прави степенице од 10 коцака након сто му је модел склоњен 


наводи разлике )по цему се разликују: птица-пас, дрво-стакло)
РАЗВОЈ ГОВОРНИХ СПОСОБНОСТИ
4-5 година 
употребљава 1800-2000 реци 


преприцава кратке прице 


разуме предлог иза -испред


само прица прицу по сликама 


препознаје неколико слова азбуке 


одговара на једноставна питања "Шта је то и од цега је направљено?"


поставља питања: Када? Засто? Како?
6 година 
говори коректно и јасно 




артикулисе све гласове (евентуално изостаје Р, Љ и Њ)


преприцава прицу након сто је цује 


писе и цита властито име 


пита за знацење реци 
употребљава 2500-3000 речи


разуме предлог "у средини"




СОЦИО ЕМОЦИОНАЛНИ РАЗВОЈ
4-5 година 
интересовање за полне органе, могућа маструбација 


комплетно овладавање тоалетом 


стрхови од мрака, имагинарних бића 
5 година 
поставља себи сто 


организује игре са врсњацима, преферира игру са истим полом


укљуцује се у разговор са одраслима 


мозе да одлози задовољавање потребе
6 година 
користи комплетан прибор за храњење, прави себи сендвиц 


цисти своје ципеле 


иде само у комсилук


мозе му се поверити мања сума новца


бира омиљеног друга 


показује заститницко понасање према младој деци


постује правила игре са врсњацима 


препознаје своја осецања љубави и среце, беса и разоцарења


ситуацију мозе да сагледа и из угла друге особе 


реалистицни страхови и страхови од натрпиродних бица 


способност за сарадњу и заједницке активности.




ЗНАЦИ ЗАСТОЈА У РАЗВОЈУ


4 године
неуротска испољавања:
сисање прста,
цупкање косе,
трљање делова тела 
 енуреза  
низак ниво толерације на фрустрацију      


5 година
Енкомпреза  
анорексија,
булимија







Нема коментара:

Постави коментар